SIDECARY

Dodávky, montáže, seřízení a servis sidecarů. 
Zejména značky Velorex, ale i jiných výrobců - z ČR i světových. Montáž sidecaru/postranního vozíku je možná k různým značkám motocyklů, legalizace pak závisí na přístupu výrobce motocyklu/zastoupení značky v ČR. Doporučuji Jawu, BMW, Dnepr, Ural apod) z japonců snad Kawasaki... 
 
Připojení nové Jawa 350 OHC a sidecaru Velorex 562 (montážní sada) je k dispozici. Přesnější popis instalace a technická data naleznete níže na stránce. Kontaktujte nás pro detaily.

Kompletní fotogalerie zd e, po dohodě lze poskytnout i HD snímky.

 Sidecarmont pro Jawa 350 OHC.

K Jawě 350 OHC a Velorexu máme i sadu brzdy sidecaru a tlumič řízení moto, kteréžto výrobce sám nyní nedodává.

Renovace starších lodiček. Výroba a montáž doplňků pro sidecary. Konzultace či přihlášení sidecaru. 

Zaškolení v ovlávání či kompletní "sideškola" pro majitele. Dodatek k servisnímu manuálu pro provoz se side.

 

Jawa 350/845 & sidecar Velorex 562/563

 

Montáž side, text a foto: Ruge.cz

 

lze přetiskovat s uvedením autora / zdroje

foceno na zámku Nelahozeves, děkuji

 

Po uvedení nového modelu Jawa 350 OHC na trh jsou montáže sidecarů dalším samozřejmě navazujícím krokem. V dobách původní 350/634 bylo množství kusů expedováno také s lodičkou československé výroby, značky Velorex nejen do republiky, ale zejména na trhy exportní. Obě společnosti fungují i po dramatickém vývoji u nás stále, jsou v českých rukách a své produkty nabízejí zákazníkům, i když již ne schválené do provozu společně, jako tomu bylo dříve. Instalací sidecarů se tedy zabývají i další specializované subjekty, v tomto případě custom garage Ruge.cz, která provedla tuto montáž. Jde o jednu z prvních zákaznických sestav vůbec, předtím proběhla pouze u výrobce v rámci vývoje. Souprava byla/bude představena na několika srazech a v médiích, dříve než bude vyvezena za hranice - českému majiteli, který si připojení sidecaru u Ruge.cz objednal, pro rodinu a jako připomínku dětství.

Sidecar budí všude pozornost a úsměvy, nejen svou dnes již exotičností, ale i stavem. Motocykl je úplně nový, instalace proběhla ihned po zajetí, sidecar také - byl sestaven až na výjimky z nových dílů - z důvodu okamžité dostupnosti. Lak je shodný odstín jako na tažném motocyklu, shodný kód, od stejného výrobce, který dodává Jawě, lakování Ruge. Nové chromy a lesklý černý lak vypadají efektně, lodička je vybavena dalšími drobnými chrom doplňky.

Oproti jednoduché montáži zde Ruge.cz namontoval speciální hydraulický tlumič řízení, který zásadně přispěl klidnému ovládání soupravy za jízdy. Manévrovatelnost a rychlost ovládání je omezena jen mírně a ladí se zadáním majitele. Přívěsný vozík Velorex 562 může být běžně vybaven bubnovou brzdou, která ale u nové Jawy není kam zapojit. Zde je tedy užita samomstatná brzdová páka (lze ji spřáhnout i se zadní brzdou motocyklu), která není k sidecaru z výroby běžně dostupná a je opět konstrukcí Ruge.cz. Řídítka jsou širší a nižší, enduro typu - pro lepší páky v řízení a tlumení řízení. Drobnější ideje k úpravám jsou k doporučení a na majiteli. Technicky provedení odpovídá vyhlášce, osvětlení soupravy, spojené brzdové světlo atd. Montáž proběhla za použití originální nové montážní sady Velorex pro tento model, a je úředně zapsáno v dokladech vozidla.

Ruge.cz je schopna tyto instalace sidecarů, různé doplňky k nim a další servis nabídnout veřejnosti a aktuálně je i legalizovat, ať s použitím vlastních (tedy na klíč) či zákazníky dovezených vozidel (moto/side), a zájemci se již přihlásili.

 

Další služby garáže, jako zakázkové úpravy motocyklů, částečné práce na projektech, výrobu speciálních dílů, hliníkových kapotáží a blatníků … ale i galerii café, scrambler, chopper a jiných moto lahůdek, naleznete na stránkách www.ruge.cz

 

Děkuji, kontaktujte nás s vašimi dotazy.

Ruge.cz, Praha/Kralupy

tel 00420 / 724 04 00 04

nomad @seznam.cz

www.ruge.cz

 

kompletní fotogalerie zde, HD foto na přání. 

 

 

Jawa 350 OHC typ 845 a sidecar Velorex 562, základní technické údaje.

 

 

Provedení

OHC

Sidecar 562

Motor

čtyřdobý – chlazený vzduchem

 

Počet válců

1

 

Vrtání x zdvih (mm)

85 x 70

 

Zdvihový objem

397,2

 

Kompresní poměr

8,8:1

 

Maximální výkon

20,4 kW/6500 rpm

 

Maximální kroutící moment

30,6 Nm/5000 rpm

 

Spuštění motoru

elektrické/nožní

Elektrické

Převodovka

5

 

Rozvor (mm)

1420

Rozchod 1130mm

Výška sedla (mm)

790

Šíře přes řídítka 1550 mm

Objem nádrže (l)

12,5

Objem zavazadelníku 55 l

Rezerva (l)

2

 

Kola přední (")

1,85 x 19“

 

Kola zadní (")

3,00 x 18“

Side 2.5 x 16“

Pneu přední (")

100/90 - 19“

 

Pneu zadní (")

130/70 – 18“

Side 3,5 x 16“

Odpružení přední

150 mm

Tlumič řízení/Ruge.cz

Odpružení zadní

80 mm

Side 80 mm

Brzda přední s ABS

kotoučová 280 mm

bubnová 160 mm

Side bubnová 160 mm

nezávislá /Ruge.cz

Brzda zadní

Hmotnost bez náplní

160 kg

Komplet 220 kg

Maximální rychlost

130 km/h

90 km/h (pův. převod)

 

 

Ruge.cz                               web: www.ruge.cz             mail: nomad@seznam.cz

K.Dvoracek                           tel :  770 100 045              Praha, Kralupy nad Vltavou

Anketa

Děkuji za návštěvu, kontaktujte mne s dotazy. Přivádí vás sem kovářství, motocykly nebo něco jiného?

motocykly (889)
kovářství (2 510)
karbon (333)

Celkový počet hlasů: 6884